dinsdag 5 juli 2016

Kikkertjes - Afscheidstraktaties



 
Jaaa... als je 4 jaar wordt, en afscheid mag nemen op de peuterspeelzaal, wil je wél graag iets origineels trakteren. En zeker omdat er veel kindjes tegelijk afscheid nemen voor de vakantie.
Nu proberen wij niet teveel snoep te eten, dus een snoeptraktatie zal ik niet snel maken.
Er is nog zoveel meer mogelijk!

En toen kwam ik bij de Kruidvat deze leuke boekjes tegen... in kikkerthema! Perfect!


Aan de slag dus... dat betekende 18 kikkertjes stansen, 18 feestmustjes knippen, 18 labels maken, 18 ballonnetjes opplakken met een stukje tape.. een hele klus! Maar leuk!

Het laatste klusje, een lintje er doorheen en het boekje erop plakken, deden we gezellig samen. Alleen daarom ben ik al zo'n fan van tape, kleine kinderen kunnen er al zo handig mee werken zonder dat het een enorme knoeiboel wordt :)


Zo zijn ze klaar om uit te delen!


En dit is de achterkant!



Natuurlijk moeten we ook iets leuks aan de jufs geven! Ook hier met een kikkertje en de leuke tape, deze kikkertjes houden gezellig een paar ballonnen vast.
We maakten zelf een kadotasje van inpakpapier. Wil je weten hoe je dit maakt? Kijk dan hier.. Ik moet er nog even wat meer handigheid in krijgen, maar dit ga ik zeker vaker doen! 

Op naar de basisschool!

Groetjes, Gerdine



Geen opmerkingen:

Een reactie posten